15. března 2010

Vlakový odpadkáč Regionova

Po krátké návštěvě doma v Beskydech, která utekla jako tryskáč (bude to v létě náročné pendlování, asi bude třeba se zdokonalit v plachtění natolik, že jako dopravní prostředek zvolím větroňa, takový přelet LKVR – LKFR, by myslím nebyl k zahození…) jsem se vydal opět do, jak v televizi stále zdůrazňují, našich nejvyšších hor. Chtěl bych ještě poděkovat ogarům z Frýdlantu, a také jedné Hosinačce (která má stříbro dříve než trenér, ccc), za překrásný dar, který jsem si kromě nových znalostí a absolvování přezkoušení, odvezl z jarního školení v Budoucnosti.
Před nějakým časem, mám pocit, že v průběhu minulého roku, se i stará dobrá Rožnovka doznala omlazení a na trati Rožnov – Valašské Meziříčí nyní brázdí koleje zbrusu nový žlutý vlak soupravy Regionova. Když jsem s ní jel loni poprvé, docela se mi zalíbil, je to přeci něco jiného než staré, povětšinou, červenkavé 810tky, kde se nedalo ani pořádně opřít, bez zlomení zad. Ale již tehdy jsem si všiml, že to s kvalitou výrobku bude asi všelijaké. Oku celý interiér ladí, ale přeci jen ty všudy přítomné plasty, vyzařovaly podobný pocit lacinosti, jako v nových autobusech Iveco. Bytelnost sršící ze starých dopravních prostředků chyběla, a o praktičnosti některých řešení jsem docela pochyboval. Je sice esteticky hezké zakrýt hlavičky vrutů plastovou pokličkou, ale pokud je to takto uděláno pod linií okna, všem nenechavcům na očích, tak to moc dlouho asi nevydrží. Dnes když tímto vlakem jedete, tak na dosti místech tyto pokličky (nevím, jak se to jmenuje doopravdy) chybí. Nehledě na to, že když jsem se s tímto setkal poprvé, bylo tomu na privátě v Olomouci, kdy byly takto zakryty vruty u psacího stolu, tak tyto plastové deklíky asi za dva roky vypadaly samy… Změna teplot si myslím dělá své. Dalším takovým asi i nesmyslem mi přišlo udělat zarážku na dveře, aby nebouchaly do sedadla, jako tomu je u starých motoráků, velikosti trošičku většího špuntu, a to jen dole na podlaze. Dveře, a zvláště, panty si myslím dostávají touto nemírou sil, zabrat dosti hodně a křivost ta se projeví myslím co, by dup.

No, ale zase než se dostanu k tomu, na co láká nadpis, tak jsem popsal půl A4…Takže… Tím hlavním problémem, co mě jako cestujícího štve, jsou odpadkáče. Odpadkové koše jsou v motorových vlacích řady 810, podle mého názoru, takovým menším symfonickým orchestrem. Řinčení, které se ozývá při jízdě je, alespoň pro mě, dosti nepříjemné, a přitahuje neustálou pozornost. Myslel jsem si tedy, že inženýři, se poučí a do nových krásných vlaků s LED světlomety, dají nějaký nový typ odpadkového koše, který nebude mít potřebu za jízdy cestujícím zpívat. Bohužel nestalo se tak. I regionova, má obyčejné staré plechové koše na odpadky, které po roce provozu začínají navazovat na své předchůdce. Myslím, že kousek těsnící gumy, která by tlumila zvukový projev, by zase tak velkým konstrukčním nebo i finančním nebyl.

Při mých vlakových cestách, jsem pobral někde časopis Českých drah, kde jsem se dočetl, (doufám, že to nepletu), že Regionova je vlastně jen modernizovaná stará dobrá 810ka, což jsem původně považoval za hloupost, ale když tak teď nad tím přemýšlím, tak na tom něco bude.

Žádné komentáře:

Okomentovat